Du har tilgang til AI Agenten gjennom chat-ikonet i våre produkter eller via vår Supportportal. Ettersom denne piloten er brukerbasert må du være logget inn i produktet for å få tilgang.
Vi trener AI Agenten nå, og tilgangen er foreløpig gratis.
Slik kommer du i gang:
Eksemplene under er klippet fra fagsystemet Core
- Nederst i høyre hjørne finner du et chat-ikon:
- Når du trykker på chat-ikonet vil du se "Hei Ditt Navn", da vet du at du er identifisert og har tilgang til AI Agenten. Hvis det ikke står navnet ditt, men feks "Hei der", er du enten ikke identifisert eller du mangler tilgang.
- Trykk deretter på "Send oss en melding" eller "still et spørsmål" så vil du introduseres for AI Agenten og kan starte samtalen. Jeg har listet noen tips og triks nederst i denne artikkelen for hvordan du kan stille spørsmål som gjør agenten bedre.
Du kan når som helst velge å snakke med et menneske ved å skrive: snakk med et menneske eller trykke på knappen "Snakk med en person"
Chatten vil da opprettes som en ordinær supporthenvendelse og behandles av våre Supportagenter.
Du vil i tilfellet få svar fra en av våre agenter innenfor vår kontortid (08-16).
- Under "Meldinger" vil du se alle henvendelser du har sendt inn til oss og kan enkelt følge med på saksgangen.
Noen tips og triks er:
Still spørsmål som relaterer til våre produkter og tjenester: AI Agenten kan kun besvare spørsmål som kan besvares innenfor våre kilder, og husk å være detaljert ang. produkt eller funksjon.
Still klare og detaljerte spørsmål: Når du stiller det første spørsmålet, sørg for å gi nok detaljer. Hvis det finnes funksjoner eller begreper som ligner på hverandre, vær spesifikk for å unngå forvirring.
Gi kontekst: Kontekst hjelper AI Agenten med å forstå bakgrunnen til spørsmålet ditt, noe som gir mer presise og relevante svar.
Bruk oppfølgingsspørsmål: Siden AI Agenten er konversasjonsbasert, kan du stille oppfølgingsspørsmål for å finjustere informasjonen eller gå dypere inn i et emne, eller forsøke å omformulere spørsmålet hvis du ikke er fornøyd med svaret.
Forstå forskjellen fra tradisjonelt søk: I motsetning til tradisjonelle søkemotorer, der du bruker nøkkelord og selv må gå gjennom resultatene, bearbeider AI Agenten forespørselen din og gjennomgår våre relevante kilder for å generere et sammenhengende svar.
Vær spesifikk for å unngå vage svar: Hvis forespørselen din er for vag eller kun inneholder noen få nøkkelord, må AI Agenten trekke fra et bredere spekter av ressurser, noe som kan resultere i et svar utenfor tema. Ved å være spesifikk hjelper du med å begrense informasjonsutvalget, noe som fører til mer presise svar.
Dersom AI Agenten ikke finner svaret etter gjentatte spørsmål trykk på på “Snakk med en person” eller skriv feks “snakk med et menneske”.
Merk at AI Agenten ikke har tilgang til spesifikke oppdrag i Core eller Broker og kan ikke gi informasjon om disse men alle systemtekniske spørsmål skal få svar på.
Alle samtaler med AI Agenten blir gjennomgått og som nevnt vil samtaler der du velger "Snakk med en person" bli satt i kontakt med våre supportagenter.