Dersom banken får feilmelding når de skal samhandle elektronisk og opprette elektronisk pantedokument kan følgende steg forsøkes:
Forsøk å ta stilling til digital samhandling på nytt. Dette gjør du ved å fjerne avhuking og deretter huke av på for "Ja - sikring, skjøte og kjøpers pantedokument skal e-tinglyses"
Sjekk at banken har benyttet organisasjonsnummer til meglerforetaket. Viktig å sjekke at bank ikke har lagt inn org. nr til oppgjørsavdelingen.
Det er meglerforetakets org. nr. som skal benyttes i e-tinglysningsløsning til Core.
Be banken om å sjekke med sin DSVE-leverandør at samhandlingsmelding faktisk er sendt ut via Altinn og ikke står fast
Dersom samhandling fortsatt feiler etter å ha sjekket pkt. 1-3 og ditt kontor nylig har byttet fra Webmegler til Core. Kan det hende at oppdraget fortsatt er tilknyttet WM. I disse tilfellene må vår support kontaktes, da kan du enkelt gjøre dette ved å sende oss en melding i Intercom.
NB! Det må påregnes noe svartid til feilsøking og det anbefales å være ute i god tid før overtagelse dersom man trenger bistand fra support. Legg alltid ved oppdragsnummer eller lenke til oppdraget i meldingen