Gå til fanekortet "rapporter" i hovedmenyen, og velg så "transaksjonsrapport" i undermenyen:
Du vil da komme inn på transaksjonsrapport i Core
Ta ut Saldoliste - Saldoliste.
Gå til boksen Saldoliste
Velg meglerforetak og avdeling.
Velg periode.
Velg evt. Valgfri konto.
NB! Du må da også ta med mellomregningskontoen /avsetningskontoer
( f.eks konto for renter + evt. aktuell avsetningskontoer ditt meglerforetak benytter)
Lag rapport i excel
Kollonene i rapporten må så summeres i Excel
I Excel kan du gjøre dette ved å lage en summeringskollone, Her kaller vi den avvik.
Trykk =
Trykk første kolonne som er selger.
Så trykker du + og markerer neste kolonne som er kjøper
Slik fortsetter du til du har med alle kolonnene. Så trykker du Enter.
Dersom saldo ikke går i 0,- på et oppdrag, så vil du få avviksbeløpet i den nye kolonnen du har laget.
Er et oppdrag ikke i 0,- må du gå inn på oppdraget å se hva som er ført feil og rette.