Gå til hovedinnhold
Alle samlingerCORE | FagsystemOppdrag og Dokumenter
Hvordan bestille forsikring i Core

Hvordan bestille forsikring i Core

Denne artikkelen viser deg hvordan du bestiller forsikring via Söderberg & Partners. Fremgangsmåten kan variere avhengig av leverandør

Oppdatert for over 2 måneder siden

Du kan velge forikring etter at oppdraget er akseptert i Core, fanen "Forsikring" vil da dukke opp i venstremenyen på oppdraget.

For å bestille forsikring må du sende ut egenerklæringsskjema og da må selgers fødsels- og perssonnummer være registrert på oppdraget.

Klikk på "Ny bestilling"

Det bestilles digitalt egenerklæringsskjema samt oppretter sovende polise hos Söderberg & Partners. Merk at digitalt egenerklæringsskjema alltid må bestilles også i tilfeller hvor selger har fylt ut egenerklæringsskjema for hånd, hvis det ikke sendes ut opprettes det ikke en sovende polise hos Söderberg & Partners. Dette må bestilles før boligen registreres som solgt i Core. Dersom det ikke blir bestilt digitalt egenerklæringsskjema / sovende polise, vil det ikke være mulig å bekrefte forsikringen i Core.

Etter at bestillingen er gjennomført må siden oppdateres og lenken statussiden med polisenummer dukker opp under "Forsikring"

For å følge med på handlingene i egenerklæringsskjemaet kan man klikke på lenken som heter «Link til egenerklæringsskjema status», her kan man se statusen på egenerklæringsskjemaet, hvor mange selgere som har signert og man har mulighet til å åpne skjemaet dersom selger skal gjøre endringer ved å trykke på «endre skjema»

Så fort selger har fylt ut egenerklæringsskjema mottar megler en e-post med ferdig utfylt skjema, ut ifra hva selger har huket av i egenerklæringsskjema velger megler om forsikringen skal bekreftes eller kanselleres. Signert Egenerklæringsskjema opprettes og lagres i fane Filer, under dokument. Skjemaet legger seg også i sjekklisten som et dokument.

Etter at megler har bekreftet forsikringen vil status endre seg og det fremkommer at forsikringen er bekreftet og avventer budaksept for opprettelse av betalingsinformasjon og utsendelse av forsikringsbevis.

Bud akseptert - Selger mottar forsikringsbevis

Så fort budet er akseptert og boligen er formidlingsført / solgt må siden med forsikring oppdateres. Da dukker betalingsinformasjon opp på siden og en e-post går automatisk ut til selger med forsikringsbevis.

Hvor finner jeg signert egenerklæringsskjema?

Signert egenerklæringsskjema og forsikringsbeviset legges under Filer -> Dokumenter i Core.

Annet

  • Dersom EES allerede er sendt ut går det ikke å gjøre oppdateringer på kundeinformasjon / endringer / i Core, må ta kontakt med Söderberg & Partners.

  • Megler må oppdatere Core etter hver gang det er gjort en endring, fra boligen blir formidlingsført / solgt kan det ta opp til ett minutt før boligselgerforsikringen blir registrert.

  • De som skal fylle ut EES må alltid stå som selger, dersom de også er fullmektig selger må de stå som både selger og fullmektig selger.

Svarte dette på spørsmålet?