Gå til hovedinnhold

Nyheter i Core - Uke 7

Torsdag 13.02.2025

Oppdatert for over 2 måneder siden

Nyheter 🆕

  • Det er nå mulig å sette et tidspunkt for publisering frem i tid. Dette gjøres under meny markedsføring på oppdraget, ved å velge de plattformene man ønsker å publisere til og deretter trykke på "planlegg publisering" Da vil annonsen publiseres på det angitte tidspunktet. Dersom publisering feiler vil oppdragsansvarlig få varsel om dette på e-post.

  • Tidligere RenteberegningV2 heter nå kun Renteberegning, og er valgt
    som standard i Core mens gammel versjon er fjernet. Ny versjon for
    renteberegningsrapporten kan filtrere på halvårsperioder eller «Frem
    til i dag».

  • Det er ikke lengre mulig å bestille pantebokkopi på Heftelser i eiendomsretten/festeretten før oppdraget har fått ett oppdragsnummer. Forsøker man å bestille uten at oppdraget er aktivert vil man nå få opp en feilmelding.

  • Det er nå mulig å velge (per kunde/miljø) om man skal få varsel om at «Annonsen utløper snart» for hver underenhet på et publisert byggetrinn, eller ikke.

    Tidligere fikk man varsel uansett.

  • Det er nå mulig å velge å inkludere e-postsignatur som standard hver
    gang man bruker e-postutsending via Core. Dette gjøres via
    personlige innstillinger på din bruker.

  • Vi har oppdatert begrensningene for filtyper som kan lastes opp i Core. Selv om enkelte mapper har spesifikke filkrav (for eksempel kun bildefiler i Bilder), er dette den generelle listen over tillatte filtyper:

    pdf, jpg, docx, msg, png, jpeg, txt, xml, doc, csv, gif, eml, xlsx, rtf, xls, ics, tif, jfif, pptx, TIF, DOT, rpmsg, tiff, odt, dwg, webp, bmp, dng, emz, ppt, mp4, CR2, vcf, json, docm, ods, heic, svg, mov, xlsm, pages, dotx, xps, nef, xlsb, jp2, MP3, avi, sdo, zip, htm, html, mht, mhtml.

    Vi vil også minne om at det nå kreves bruk av HTTPS-protokollen for URL-er i Tjenester under Administrasjon.

Forbedringer 🙌

  • Utbedret en feil hvor visse sjekklistepunkter ikke ble vist i korrekt
    rekkefølge i sjekklisten.

  • Utbedret en feil hvor tabellene for mottatte bankinnbetalinger i hovedfane for Oppgjør ikke ble sortert på dato.

  • For brukere av Autopay: Utbedret en feil hvor e-postvarsel vedrørende bankinnbetalinger ikke ble korrekt sendt ut.

  • Utbedret en feil hvor opprettelse av omkostninger på foretaksnivå kunne gi feilmeldingen «Du har ikke tilgang til alle kontorene som er valgt.» selv om dette ikke var korrekt.

  • For brukere av Factoring. Rettet en feil som påvirket visningen av resultater i Factoringjournalen på meglerforetaksnivå. Tidligere måtte endringer gjøres i filtrene for å se resultater. Nå vil tabellen vise resultater riktig med standard filterverdier når du navigerer til fanen.

  • Vi har løst en feil i mobilvisningen hvor tabellen for Oppdragets regnskap urettmessig "husket" søkefiltre etter at du navigerte bort og senere kom tilbake.

  • Forbedret feilmeldingen som vises når du forsøker å opprette en kontakt av typen "Ansatt" med et for høyt tall i feltet "Ansattnummer".

  • Utbedret en feil hvor funksjonalitet for "Kopiere fra admin" manglet i Dokumenter-fanen på byggetrinn og prosjekt.

  • For brukere av Dynamisk salgstekst (DST). Utbedret en feil hvor mellomrom i DST editor kunne være ukonsistent.

  • For brukere av Dynamisk salgstekst (DST). Fikset en feil hvor avstanden mellom tekstlinjer i DST-editoren og forhåndsvisningen ikke alltid så lik ut.

Svarte dette på spørsmålet?